Emu.dk – Simpel digital evaluering i geografi

Emu.dk har udgivet en artikel under søgningen “Digital”. Læs et uddrag af artiklen her og følg linket til kilden herunder.

Simpel digital evaluering i geografi egner sig især til evaluering af faglig viden. Faget geografi indeholder mange vidensområder, hvor en grundig indsigt i fagligheden er en forudsætning for at kunne arbejde med faget og bygge ovenpå. Aktiviteterne, der er beskrevet her, kan integreres i undervisningen og både fungere som formativ og summativ evaluering. Arbejdet kan foregå enkeltvis eller i grupper og kan imødekomme forskellige motivationsformer.

Forudsætninger, form og indhold

De skitserede tiltag bygger på, at eleverne har en begrebsforståelse, som kan være tilegnet gennem læsning af fagtekster, undersøgende arbejde eller andre aktiviteter.

Evalueringsaktiviteterne kan bruges i slutningen af et forløb, men du kan også overveje at lade eleverne arbejde med programmerne Quizlet eller Plickers midt i undervisningsforløbet som formativ evaluering. Herefter kan samme aktivitet gennemføres i slutningen af undervisningsforløbet. Ved at gentage aktiviteten…

Link til kilde

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *