Emu.dk – 10 gode råd til brug af digital teknologi i undervisningen

Emu.dk har udgivet en artikel under søgningen “Digital”. Læs et uddrag af artiklen her og følg linket til kilden herunder.

DET LÆRENDE FÆLLESSKAB

#10 Fasthold et fælles fokus på digital teknologi og dataetik

Tal om digital teknologi på skolen, og hav et løbende og fælles fokus på, hvornår og hvordan brug af digitale teknologier understøtter læring, og hvilke digitale produkter der er dataetisk forsvarlige.

Tag aktivt stilling til, hvilke digitale produkter skolen anvender i undervisningen, eksempelvis læremidler, sociale medier, platforme, cloudløsninger, quiz, survey-værktøjer, træningsredskaber og feedback. Som en del af undervisningen kan eleverne være med til at undersøge digitale produkter, for eksempel med fokus på dataetik. Vær opmærksom på, at gratis digitale produkter er mere tilbøjelige til at kræve adgang til data og dele disse med tredjeparter.

De digitale teknologier fungerer bedst, hvis lærerne løbende reflekterer over brugen af dem i undervisningen. Det er vigtigt, at lærerne kan trække på hinandens erfaringer og dele viden. Det kan bl.a. give en mere…

Link til kilde

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *